Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


leírás 38 (Hattyúk a tavon )

2010.08.19

Hattyúk a tavon  gif kép
Nyissuk meg a mintakép 54-et,

polygon jelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk alatti vizes területet.

szűrők/szűrők 8bf/Distort/ocean ripple szűrővel állítsuk az értéket
size: 4 , magnitude: 1-re    OK-zuk le,

új polygon kijelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk feletti vizes területet.
ezt egy másik pluginnal manipuláljuk.
szűrők/szűrők 8bf/Redfield/Water Ripples 

ez rengeteg beállítási lehetőségeket tartalmaz, érdemes kipróbálgatni
minden állítási lehetőségét, de mi most  csak egy állításán fogunk
változtatni.
keressük meg a frequency csuszkáját és kb. 10-el húzzuk el.
lehet jobbra vagy balra mindegy.
Adjunk egy zöld pipát, ezzel meg is vagyunk.

Mentsük el a képünket ment/más néven és kapjon a neve mellé egy 1-est,
kiterjesztése  .jpg  (54-1)  majd zárjuk be.


nyissuk meg megint az eredeti 54-es képet
polygon jelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk alatti vizes területet
szűrők/szűrők 8bf/Distort/ocean ripple szűrővel állítsuk az értéket
size: 6 , magnitude: 1-re   OK-zuk le,

új polygon kijelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk feletti vizes területet.
szűrők/szűrők 8bf/Redfield/Water Ripples 
keressük meg a frequency csuszkáját és kb. 10-el megint húzzuk el. 
ha az előbb jobbra húztuk, most is jobbra húzzúk).
Adjunk egy zöld pipát, ezzel meg is vagyunk.

Mentsük el a képünket ment/más néven és kapjon a neve mellé egy 2-est,
kiterjesztése  .jpg  (54-2) majd zárjuk be.

nyissuk meg megint az eredeti 54-es képet
polygon jelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk alatti vizes területet
szűrők/szűrők 8bf/Distort/ocean ripple szűrővel állítsuk az értéket
size: 9 , magnitude: 1-re   OK-zuk le,

új polygon kijelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk feletti vizes területet.
szűrők/szűrők 8bf/Redfield/Water Ripples 
keressük meg a frequency csuszkáját  és  kb. 10-el megint húzzuk el.
ha az előbb jobbra húztuk, most is jobbra húzzuk).
Adjunk egy zöld pipát, ezzel meg is vagyunk.

Mentsük el a képünket ment/más néven és kapjon a neve mellé egy 3-t,
kiterjesztése  .jpg  (54-3)  majd zárjuk be.


nyissuk meg megint az eredeti 54-es képet
polygon jelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk alatti vizes területet
szűrők/szűrők 8bf/Distort/ocean ripple  szűrővel  állítsuk az értéket
size: 12, magnitude: 1-re  OK-zuk le,

új polygon kijelöléssel rajzoljuk körbe a hattyúk feletti vizes területet.
szűrők/szűrők 8bf/Redfield/Water Ripples 
keressük meg a frequency csuszkáját és kb. 10-el megint húzzuk el.
ha az előbb jobbra húztuk, most is jobbra húzzuk). 
Adjunk egy zöld pipát, ezzel meg is vagyunk.

Mentsük el a képünket ment/más néven és kapjon a neve mellé egy 4-t,
kiterjesztése  .jpg  (54-4)  majd zárjuk be.

Ezek az értékek egy 800x600-as  képmérethez illenek.
Ha kisebb a képed, kisebbre kell állítani az értékeket is.

El lehet kezdeni az animációs képünk összerakását.

Nyissunk meg egy új lapot pontosan ugyanolyan mérettel mint
amilyen a mintaképünk volt és az automatikus átlátszóság
legyen bepipálva.

Nyissuk meg mind a 4 elmentett hattyús képünket.
54-1, 54-2, 54-3, 54-4-jpg-t

Álljunk a 1-es képre, szerkeszt/másol, zárjuk be,
álljunk az üres képre szerkeszt/beilleszt (kapott egy rétegképet).

Álljunk a 2-es képre, szerkeszt/másol, zárjuk be,
álljunk az üres-es képre szerkeszt/beilleszt (kapott újra egy rétegképet).

álljunk a 3-as képre, szerkeszt/másol, zárjuk be,
álljunk az üres képre szerkeszt beilleszt (kapott még egy rétegképet).

álljunk a 4-es képre, szerkeszt/másol, zárjuk be,
álljunk az üres képre szerkeszt beilleszt, (kapott megint egy réteget).


Vigyázzunk arra, hogy a rétegképek ne mozduljanak el, mert akkor
az egész kép mozgásba lesz, tehát ilyenkor nem szabad a készülő
képre kattingatni, használd az 1-2-3-4-es  kép fejléc csíkját
amikor rá akarsz állni.


Van tehát  egy háttér és 4 db rétegképünk ugyanazzal a hattyús tájjal,
csak a vízhullámok változnak rajta.
Kattintsunk a bal oldalon látható képkockák közül a háttér képre,
hogy az legyen kijelölésbe, majd Eszközök/animált gif és a bejövő ablakon
a késleltetés  legyen  25,  - minden kép-   hurok bepipálva,
háttér helyreállítás bepipálva,  optimalizált színskála bepipálva, 
a többi legyen üres.

nézhetünk egy előnézetet is, majd az exportálás gombbal lehet menteni.
adjunk neki egy fájl nevet,  a típusa meg  .gif

Ezzel kész is.  Keressük meg hova lett lementve és lehet benne gyönyörködni.

Klikk a képre



Minden animált kép más sebesség értéket kíván (jelen esetben a 25 ),
ezt próbálgatással és egy előnézettel be lehet ügyesen lőni. 
De fontos, hogy a többi beállítást mindig hagyjuk ebbe az állásba,
különben nagyon elcsúnyul a képünk.

Készítette:  © LNE